/ EVENTS

In Hangar36 zijn regelmatig events te beleven.

Tijdens deze events wordt de mogelijkheid geboden om bijvoorbeeld lezingen bij te wonen, exposities te bekijken en om te netwerken met mensen die ook werkzaam zijn in de creatieve industrie.

 

/ INDIVIDUAL DESIGN FOR THE MASSES #3

STEEDS MEER MENSEN ZOEKEN MANIEREN OM AAN HUN INDIVIDU EXPRESSIE TE GEVEN.

TECHNOLOGISCHE ONTWIKKELINGEN GEVEN DE CONSUMENT STEEDS MEER DE MOGELIJKHEID ZELF HET PRODUCT TE LATEN ONTWIKKELEN.

Welke gevolgen heeft het personaliseren van design voor: producten, leefomgeving, samenleving, duurzaamheid en de ontwerppraktijk? Hoe kunnen wij als ontwerpers op deze ontwikkeling inspelen? Op vrijdag 13 april 2012 vindt de derde lezing binnen dit thema plaats.

#3: ‘The FREEDOM OF THE Consumer’

“The Freedom of the consumer” is de derde lezing in een serie over de toekomstige rol van ontwerpers. Is “The Freedom of the consumer” de dood van de ontwerper? Ontwerpers ontwikkelen ideeën, consumenten bepalen de vorm, aldus het utopische beeld dat wordt geschetst in de Nanosupermarkt. De designer als esthetisch politieagent is voorgoed voorbij. Worden ontwerpers technologie ontwikkelaars die de grenzen bepalen van de vrijheid van de consument? Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jou?

Arthur Tolsma zal wederom als gespreksleider zorgen voor een spetterend debat.

SPREKERS:

Prof. Leo Kouwenhoven (TU Delft)
Hoogleraar Leo Kouwenhoven is een van de winnaars van de Spinozaprijs, de ‘Nederlandse Nobelprijs’. Hij werkt met zijn vakgroep aan nanotechnologie en quantumtransport, en weet als geen ander wat de nieuwste ontwikkelingen zijn.

Jeroen van Erp (Fabrique)
Jeroen van Erp is creatief directeur en mede-oprichter van multidisciplinair ontwerpbureau Fabrique te Delft. Hij is niet bang zijn visie stevig en scherp neer te zetten om de controversie op te zoeken.

Marco van Beers (student TU Eindhoven)
Marco komt vertellen over zijn visie hoe NanoTechnologisch ontwerpen de toekomst zou kunnen veranderen. Een voorbeeld hiervan is de Nano Supermarket. Hij maakt deel uit van het team dat de bus door heel Nederland meeneemt en presenteert. Daarnaast is hij gefascineerd door empathische producten, exponentiële technologieën en de sociale implicaties die zij met zich meebrengen.

Inividual Design for the Masses #2 The Freedom of the Consumer

 

/ INDIVIDUAL DESIGN FOR THE MASSES #2

Steeds meer mensen zoeken manieren om aan hun individu expressie te geven. Producenten dragen mogelijkheden aan om de consument zelf het product te laten ontwikkelen.

Welke gevolgen heeft het personaliseren van design voor: producten, leefomgeving, samenleving, duurzaamheid en de ontwerppraktijk? Hoe kunnen wij als ontwerpers op deze ontwikkeling inspelen? Hangar36 organiseert rondom dit thema een aantal lezingen. Op vrijdag 25 februari 2011 vindt de tweede lezing binnen dit thema plaats.

#2: ‘The Rise of the Consumer’

"The rise of the consumer" is de tweede lezing in een serie over de toekomstige rol van ontwerpers. Kunnen we de opkomst van de consument als ontwerpregisseur, 3d printen, customizable products en open source als kans of bedreiging voor ontwerpers zien. Een filosoof, een ontwerper/wetenschapper en het bedrijfsleven presenteren hun visie en gaan met elkaar in debat.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jou?

Debatteer met ons mee op 25 februari! Na het debat is er een netwerkborrel met spectaculair eten.

Theater

Theatergroep Drang speelt Palestra Rex: Een futuristische sage. In de sf-thriller Palestra Rex strijdt de oude vertrouwde cultuur tegen de onvermijdelijke digitale toekomst. Drang maakt theater op locatie. Drang laat zich inspireren door het specifieke karakter en achtergronden van steeds wisselende en altijd bijzondere gebouwen in de Haagse regio. Van 2 t/m 27 februari is Palestra Rex te zien in Hangar36.

Inividual Design for the Masses #2 The Rise of the Consumer

 

/ INDIVIDUAL DESIGN FOR THE MASSES #1

Steeds meer mensen zoeken manieren om aan hun individu expressie te geven. Producenten dragen mogelijkheden aan om de consument zelf het product te laten ontwikkelen.

Welke gevolgen heeft het personaliseren van design voor: producten, leefomgeving, samenleving, duurzaamheid en de ontwerppraktijk? Hoe kunnen wij als ontwerpers op deze ontwikkeling inspelen? Hangar36 organiseert rondom dit thema een aantal lezingen. Op 11 juni 2010 vindt de eerste lezing binnen dit thema plaats.

#1: ‘Weapon of choice’ door XML
De eerste lezing zal gegeven worden door David Mulder en Max Cohen de Lara van XML Architecture Research Urbanism. Zij zullen aan de hand van voorbeelden afkomstig uit hun eigen werk vertellen hoe zij met een veranderende realiteit omgaan en hoe zij hun eigen rol in deze realiteit definiëren.

XML is een hedendaags creatief bureau dat gespecialiseerd is in architectuur, onderzoek en stedenbouw. XML stelt zich tot doel architectuur te ontwikkelen die niet alleen hedendaagse manieren van leven reflecteert, maar ook provoceert. Vanuit het inzetten van programma organisatie onderzoekt XML nieuwe relaties tussen de samenleving en gebouwen. De stad als bron van culturele productie vormt hierbij een continue inspiratie. Vanuit Amsterdam werkt het bureau aan wereldwijde cross-disciplinaire projecten. Het bureau heeft verschillende prijzen gewonnen en wordt geleid door twee partners, Max Cohen de Lara en David Mulder.

Uitnodiging

 

/ MOOI DUURZAAM INSPIRATIEDAGEN

Donderdag 25 maart en Vrijdag 26 maart 2010 in Hangar36.

Mooi Duurzaam inspiratiedagen

 

/ GUERRILLADESK

Foto's van de laatste GuerrillaDesk @ Hangar36

Bekijk hier de slide-show van de foto's van onze huis-fotograaf Maarten Fleskens.

 

GuerillaDesk

 

Beleef een experimentele GreenDesk op een bijzondere locatie en op een ongebruikelijke manier. Van woensdag 28 oktober t/m vrijdag 30 oktober 2009 ben je welkom bij designcluster Hangar36 op de Binckhorstlaan 36 in Den Haag: Drie dagen grenzeloos inspirerend werken.

Het wordt een interessante halve week met bijzondere mensen, inspirerende (mobiele) werkunits en een boeiend programma.

Op de GuerrillaDesk kan je werken aan een deadline, netwerken en nieuwe verbindingen aangaan. Ook kan je nieuwe producten of concepten uitproberen en een open spreekuur houden! Want dat is het motto van GreenDesk: Groeien door te Delen!

Het event duurt drie dagen. Je bent sowieso welkom van 10 tot 18 uur. En ook 's avonds kunnen er leuke dingen worden gedaan.

Klik op de flyer voor meer details...

Flyer door Duel Grafisch Ontwerp Studio.

 

Flyer door Duel Grafisch Ontwerp StudioFlyer door Duel Grafisch Ontwerp Studio

Programma:

Klik hier voor het programma.

Deelname:

  • 15 euro voor een dag (inclusief lunch)
  • 5 euro als je na 4 uur komt
  • 30 euro voor een passe-partout (3 dagen)